2015-06-14

Hundrade...

...inlägget (inklusive detta)!

Nåt att reflektera över?

Reflektion är viktigt tycker jag och man kan fundera över varför man bloggar om ekonomi och pension regelbundet.

När jag startade bloggen januari 2014 så var det för att få utlopp för mina åsikter kring privatekonomiska frågor som jag "plågat" min omgivning med de senaste decennierna.

Intresset för ekonomi fanns där redan innan jag tog klivet in i finansbranschen och kan nog indirekt ha påverkat att jag blivit kvar där sen dess.

Sedan har man haft en barndomsdröm om att bli en författare och att blogga är ett sätt att få utlopp för skrivarlusten i någon form.

Inläggen har givetvis haft varierande kvalitet men även om jag oftast skriver relativt korta inlägg så hoppas jag att merparten har något läsarvärde.

En del av inläggen har varit mera för eget bruk, så som månadsrapporter eller dylikt även om de kanske intresserar en del.

Andelen inlägg som handlar om aktier får ofta lite fler läsare än annars, speciellt om det handlar om bolag i dataspelssektorn eller andra aktier med starkt momentum. Aktier är nog det området jag är minst kunnig i jämfört med andra inom ekonomi men ibland kan det bli något intressant och läsvärt.

Här kommer i alla fall ett urval bland de hundra, en sorts "best of":

Personliga favoriter bland de 100:a inläggen


Av att döma från besöksstatistiken så finns det en trogen sakta växande läsarskara och jag hoppas att ni finner värde i att titta förbi även i framtiden, tack för visat intresse!

Vad är på gång?

Snart semester vilket borde minska antal inlägg över sommaren men innan dess kommer något om Nordnets nya prisplaner samt om ett alternativ till Flexpensionen...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar