2015-05-14

Sparkalkylator - Ny release

Hittade en mindre bugg i mina sparkalkylatorer häromdan för beräkning och debitering av skatt gällande ISK. Buggen var att tre månaders inbetalningar inte räknades med i skatteunderlaget under det första sparåret så effekten över lång spartid var ganska marginell. Men rätt ska vara rätt, ett tack till Snåljåpen som gjorde att jag uppmärksammade detta.


När man ändå var inne och ändrade i koden passade jag på att lägga till stöd för avgifter vilka jag hoppas hamnar på 0 för de flesta ändå. Jag har tagit mig friheten att nolla den fasta avgiften för ISK och Sparkonto oavsett vad man fyller i samt samma sak för den rörliga för Sparkonto så att jämförelsen blir realistisk.


Sparar man i fonder så kan man ange sin viktade genomsnittliga fondavgift så att kan man se hur mycket fonderna kostat under spartiden.

Har inte testat den nya versionen överdrivet mycket så feedback mottages tacksamt.

Den avancerade kalkylatorn har jag inte rättat än så där kvarstår buggen ovan.

Saknas någon feature tycker ni?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar