2018-05-22

Mina innehav - World Wide-edition

När det gäller att programmera så är nog talesättet "det gäller att smida medans järnet är varmt" kanske extra relevant då startsträckan för att implementera nya features är lägre om du har koden i närminnet.

Så jag har implementerat lite nya features i mitt nya verktyg Mina innehav:

  • Dataarket
    • Ny kolumn Region (ej obligatorisk)
  • Webbverktyget
    • Sortering på största till minsta innehav per default
    • Kolumn för kortnamn är nu dold och värdet visas istället via mouse-over över "flaggan"
    • Graf för fördelning över regioner och länder
    • Världskarta med dina innehav graderat i grönt beroende på andel

När jag använder verktyget på min Global Multi Strategy så kan jag konstatera att jag har kraftig över- respektive undervikt för Europa samt Nordamerika vilket väcker tankar.

Hur ser din fördelning ut mellan regioner?

Detta inlägg är skrivet med syfte om att vara transparent och öppen med mina tankar kring sparande, investeringar och enskilda innehav men ska inte ses som någon form av rådgivning eller rekommendation om enskilda aktier eller investeringsstrategier. 

Datakällor: Nordnet, Google Finance, Bloomberg, 4-traders, Avanza
Bildkällor: z2036


Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en aktie bör du själv läsa på fakta och bilda dig en egen uppfattning.

3 kommentarer:

  1. Blev en liten rättning då det minsta bolaget föll bort i regionssammanställningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt fint Stefan. Fin fördelning. Jag kör 50/50 Sverige Gratis inx/Global inx. 0.11% i avgift. Sköter sig själv och billigt. Ha det så bra . Lycka till.

      Radera
    2. Tack för feedback och kommentar!

      Radera