2019-08-23

Verktyg: My Holdings - Shareville edition

Jag har snabbt hackat ihop en ny feature för mitt portföljverktyg My Holdings, nämligen stöd för att visa värdeutvecklingen för en depå ansluten till Shareville.


Då Shareville erbjuder widget för värdeutveckling så var det en bit av en kaka att integrera denna i mitt verktyg.

Rent tekniskt så fungerar det så att om man anger en url-parameter ("sw") med ett depåid från Shareville så visas värdegrafen och annars inte. Exempelvis sw=84984 vilket motsvarar id:t för min portfölj Global Future.

Jag har förstås uppdaterat mina "knappar" i högermenyn ovan så att respektive portföljs värdeutveckling de senaste 3 åren visas tillsammans med befintligt portföljdata.

Ha en fortsatt skön fredag!

Detta inlägg är skrivet med syfte om att vara transparent och öppen med mina tankar kring sparande, investeringar och enskilda innehav men ska inte ses som någon form av rådgivning eller rekommendation om enskilda aktier eller investeringsstrategier. 

Datakällor: Nordnet, Google Finance, Bloomberg, 4-traders, Avanza, Yahoo Finance, Börsdata
Bildkällor: Shareville, z2036 


Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en aktie bör du själv läsa på fakta och bilda dig en egen uppfattning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar