2017-06-23

Brexit - ett år senare

Midsommarafton idag och jag minns mycket tydligt hur det var att vakna upp för ett år sen till valresultatet av en kommande Brexit.

Min första reflektion var att nu blir det baisse på börserna framöver och den inledande handeln på måndagen efter bjöd på stora nedgångar/fina kurser. Jag passade på med diverse köp i anslutning till händelsen:

bildkälla: Nordnet

Dessa tre aktier har gått fint sen dess och även börserna som helhet. Hade jag fått frågan för ett år sen vad hur börsen skulle gå kommande år så hade jag nog inte gissat på över +25% i alla fall.

Med facit i hand så kan man konstatera att det lönat sig att ligga lång i perioden. Jag ligger kvar på långsidan tills vidare även om en del aktier känns dyra för närvarande.

Hur går börsen kommande år tror du?

ps.

Önskar er alla en riktigt:

foto: Stefan Thelenius

Glad Midsommar!

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en aktie bör du själv läsa på fakta och bilda dig en egen uppfattning.

4 kommentarer:

  1. Aja baja. Vi lever i ett land med stark jantelag, nu blir du nog nedklottrad med diverse påhopp :) Trevlig midsommar på dig med. Mvh http://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar lugnt än så länge - god fortsättning på midsommaren!

      Radera
  2. Jag förstår inte vart påhoppen ska komma ifrån. Hur som. De har inte lämnat EU än så företagens omsättning samt försäljning är ju oförändrad från den vinkeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, givet att UK förhandlar väl så kanske det inte blir så stor påverkan. Svagare pund underlättar för export så totalt kanske det till och med blir positivt för landet? Finanssektorn i London är nog den som drabbas mest om jag får gissa.

      Tack för kommentar!

      Radera