2017-04-04

Back from Back In Black (föreläsning)!

Nyligen hemkommen från Södertälje efter en föreläsning om utdelningsinvestering för ett gäng Unga aktiesparare.

foto: Daniel Ramström

Tycker det är kul att få prata om aktiesparande i allmänhet och utdelningsinvestering i synnerhet och jag hoppas att den unga publiken uppskattade det hela. Ibland kanske det blir en del tekniska termer som jag tar för självklart att alla känner till vilken är en lärdom för framtiden att göra presentationen för en bredare publik.

bildkälla: z2036

Jag har laddat upp en utskriftsversion av presentationen som nog gör sig mest rättvisa om man var där och lyssnade, men kanske intressant för en del andra ändå. Presentationen hittar ni här.

Jag försöker skapa mina presentationer exklusivt för målgruppen med få objekt per slide och därför gör sig inte presentationen sig rättvisa i statisk form.

Det var kul att få feedback från de som var med förra året om att mina "aktietips" hade fallit väl ut. Får så om årets går lika bra...

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en aktie bör du själv läsa på fakta och bilda dig en egen uppfattning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar