2017-10-05

Go Väst(erås)!


Är du sugen på att höra på en presentation om global utdelningsinvestering?

Då jag kan tipsa om att undertecknad ska föreläsa på Aktiespararnas Västerås temadag om Investeringsstrategier lördagen den 25:e november.

Anmälningsavgiften är mellan 500-700 beroende på om du är medlem i Aktiespararna eller ej och med tanke på att lunch och fika ingår så får man nog boka det som en tillställning till självkostnadspris.


Det är förstås smickrande att bli tillfrågad i sådana här sammanhang som glad aktieamatör och i fint sällskap med proffs som Johan Thorén, Fredrik Hansson, Erik Lidén, Eva Trouin och Henning Hammar.

Utöver global utdelningsinvestering så kommer jag även prata om avgifters betydelse över tiden och passa på att visa hur min arbetsgivares olika verktyg kan användas i sammanhanget.

Nämner för ordningens skull att det inte finns något ekonomiskt utbyte i detta för mig men jag kommer passa på att lyssna på de andra talarna och förhoppningsvis åka hem med kunskaper som gör mig till en bättre investerare.

Syns vi där?

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en aktie bör du själv läsa på fakta och bilda dig en egen uppfattning.

6 kommentarer:

  1. Jäklar att man bor så otroligt långt borta. Hade vart riktigt kul att komma och lyssna. Kanske ska fråga tjejen om hon har lust att göra en tripp ändå, ska absolut fundera på det!

    Grattis till inbjudan och lycka till!

    Även om det är låg sannolikhet så kanske vi ses där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske ett bra tillfälle att ha "kick-off" för er? :-)

      Tack för kommentar och lyckönskning!

      Radera
  2. Själv kommer jag inte. Det jag undrar mest över är om Henning Hammar kommer att få tid över till att slutföra doktorandstudierna:-))Han verkar helt förhäxad över detta med aktier.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Givetvis kan jag inte svara för Hennings räkning men jag tror att han har kapacitet så det räcker och blir över.

      Tack för kommentar!

      Radera
    2. Ska bli riktigt roligt Stefan att föreläsa tillsammans med dig i Västerås och äntligen få träffa dig i egen person!

      Angående Lars kommentar; Dygnet har 24 h ;) Med effektiv planering går det mesta.

      Radera
    3. Ja det ska bli kul, tack för kommentar!

      Radera