2014-11-25

Månadens aktie: Clas Ohlson

Månadspeng imorgon så nu är det hög tid för barnen att välja månadens aktie.

Om vi utvärderar förra månadens köp så utklassar dottern med sina HM (+7,3%) sonens Starbreeze (-30%).

Då deras portföljer innehåller mycket fastigheter och finans så är temat denna månad dagligvaror för bättre riskspridning mellan olika segment. Vidare diskuterade vi vid frukosten i morse att nu när julhandeln står för dörren kan det vara intressant med ett bolag som är exponerat mot detta.

Så jag vaskade fram 3 kandidater.

Kandidat 1: Clas Ohlson (direktavkastning 3,8%)


Kandidat 2: CDON (direktavkastning 0%)


Kandidat 3: ICA (direktavkastning 2,7%)



Dottern: "ICA ser bra ut men Clas Ohlson ger mer ränta så jag kör på Classe"

Sonen: "Jag tror CDON kan gå uppåt men Classe ser stabil ut, kör på den"

Så barnen väljer båda Clas Ohlson som Månadens aktie.

Om man gör en enkel TA så är trenden svagt vikande till neutral, så sett till börsen i övrigt tror jag 120-127 är en bra köpzon, den kan sega sig uppåt till årsskiftet gissar jag.



2 kommentarer: