2018-04-12

Teaser - Ny utgåva av MyDividends

Inspirerad av snickrandet på framtida utdelningar häromdagen så har jag dammat av mina kunskaper i JavaScript och börjat på en ny utgåva av mitt verktyg MyDividends.

När jag gjorde lite research och försökte hitta en för projektet passade musikreferens, så stötte jag på stoff som förtjänade ett separat inlägg i form av denna "teaser".


Som gammal Goth-rockare under perioden mellan 1990 - 1994 så har jag alltid uppskattat låten Dream On som framfördes av The Mission. Låttiteln är arbetsnamnet på min nya utgåva av MyDividends och i min jakt på lämpligt låtklipp så kom jag fram till att originalet med Aerosmith förtjänar uppmärksamheten istället av olika skäl.

Faktum är, att om jag kikar lite på låttexten som är skriven av Steven Tyler från 1973 så kan man hitta lite investeringsreferenser med lite god fantasi.
"The past is gone"
  • Dra inte för stora växlar baserat på historisk prestation.
"I know nobody knows, where it comes and where it goes"
  • Inget vet egentligen hur börsen kommer att gå nu som framåt.
"you got to lose to know how to win"
  • Lär dig av dina förluster.

Tänk att en numera gammal rockare kunde vara så klok i unga år :-)

Hoppas du kommer att uppskatta den nya versionen av verktyget som jag planerar att släppa på söndag, tills dess: take it away Aerosmith!


Detta inlägg är skrivet med syfte om att vara transparent och öppen med mina tankar kring sparande, investeringar och enskilda innehav men ska inte ses som någon form av rådgivning eller rekommendation om enskilda aktier eller investeringsstrategier. 

Bildkällor: Pixabay, Youtube


Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en aktie bör du själv läsa på fakta och bilda dig en egen uppfattning.

2 kommentarer:

  1. Tur att man har rocken att tacka då, gammal hårdrockare som man är. Ser fram emot att få testa det nya verktyget på söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min hårdrocksperiod hade jag ca 1981-1986 innan synth-perioden tog över fram till Goth-perioden :-) #allätare

      Hoppas du kommer att gilla den nya utgåvan och tack för kommentar!

      Radera